fbpx

Slik arbeider vi

1. Problem

Grunnen til at vi bruker ordet problem i stedet for utfordring er fordi utfordring beskriver noe man kan strekke seg etter – altså en situasjon hvor en får brukt sine egne ferdigheter og evner. Et problem er mer omfattende. Noe man ofte trenger hjelp til for å finne en løsning. Har din bedrift et problem som må løses innenfor markedsføring eller kommunikasjon, så hjelper vi gjerne!

Ikke har kapasitet til å gjennomføre markedsføring

Har en nettside som er utdatert eller ikke fungerer

Har en svak merkevare

Ikke er synlige for kunder

Ikke når ut til kundene sine

2. Strategi

Når problemet er definert, begynner arbeidet med å lage en plan for hvordan man kan løse problemet. Hvis en har en grundig plan er sjansen for å lykkes mye større, i tillegg forteller planen veldig tydelig hvilke tiltak som må brukes for å løse problemet. En plan blir ofte opprettet for å si noe om:

Hvem bedriften ønsker å være

Hva bedriften skal si til sine kunder eller interessenter

Hvordan bedriften kan snakke for å oppleves slik som de ønsker å være

Hvilke tiltak skal gjennomføres

Hvem kundene faktisk er

Hvordan en kan oppnå de overordnede målene til bedriften

Sikre at markedsføringen blir gjort i henhold til budsjett

3. Tiltak

Det finnes uendelig med markedsføringstiltak i dag, og det er ingen grunn til å ramse alle opp her. Det er bare greit å vite at vi har kontroll på de. Vi er ikke så veldig opptatt av hvilke tiltak vi benytter oss av, heller problemene de løser og derav verdien de tilfører. Når vi har avdekket problemet og laget en strategi så kommer det frem ganske naturlig hvilke tiltak som må benyttes for det spesifikke problemet. Dette varierer for hver enkelt kunde.

Her er noen eksempler på spesifikke tiltak vi har gjort for våre kunder. Kanskje du har sett noen av de før, eller kjenner de igjen?

4. Evaluering

Når tiltakene er gjennomført gjenstår den viktigste jobben; nemlig å evaluere i hvilken grad de faktisk har løst problemene. Det er her man høster lærdom av effekten av de gitte tiltakene.

Dersom de mot formodning ikke skulle fungere så må vi gå over problem og plan en gang til. Essensen her er at prøving og feiling må til for å lykkes. Strukturert og målrettet markedsarbeid over tid, i form av ulike tiltak, vil på sikt kunne gi positive resultater gjennom å løse spesifikke problemer for en bedrift.

Noen av de vi jobber med

God kjemi gir resultater. Her er noen av de fantastiske bedriftene som liker å jobbe med oss — nettopp fordi det gir resultater.