Google Analytics 4 er her! Hva er nytt, og hvorfor skal du oppgradere?

av | 25.november 2020 | Analyse, Markedsføring, Optimalisering, Salg, SEO, Teknologi

Google har nylig lansert Analytics 4. Analytics har blitt det viktigste verktøyet både for bedrifter og markedsførere, og utgjør fundamentet i enhver markedsstrategi.
Analytics 4 er Googles visjon for framtiden på nett, og kommer med en rekke store nyheter og fordeler, deriblant:
  • Tettere integrasjon med Google Ads og resten av Googles markedsføringsprodukter.
  • GDPR: Bedre kontroll på informasjon som samles inn, og hvordan dette kan (og ikke kan) brukes i markedsføring og annonsering.
  • Avansert maskinlæring som måler dine data opp mot bransjen generelt, og som kan varsle om trender i brukeradferd. Gir mulighet til å være i forkant.
  • Utfasing av tredjeparts-cookies.
  • Sporing fra sosiale medier direkte i Google Analytics.
  • Enklere å sette opp og hente ut gode rapporter.
  • Og mye mer!

Alle de nye mulighetene og verktøyene i Google Analytics 4 er skreddersydd for å ta bedre avgjørelser og øke avkastningen på markedsføringskronene.

Få bedre oversikt du også!

Ta kontakt, så hjelper vi deg med å få oppgradert din Analytics.

Les mer:

[2] Introducing the new Google Analytics (Google – 14.10.2020)