Google Analytics 4 er her! Hva er nytt, og hvorfor skal du oppgradere?
Google har nylig lansert Analytics 4. Analytics har blitt det viktigste verktøyet både for bedrifter og markedsførere, og utgjør fundamentet i enhver markedsstrategi.
Analytics 4 er Googles visjon for framtiden på nett, og kommer med en rekke store nyheter og fordeler, deriblant:
- Tettere integrasjon med Google Ads og resten av Googles markedsføringsprodukter.
- GDPR: Bedre kontroll på informasjon som samles inn, og hvordan dette kan (og ikke kan) brukes i markedsføring og annonsering.
- Avansert maskinlæring som måler dine data opp mot bransjen generelt, og som kan varsle om trender i brukeradferd. Gir mulighet til å være i forkant.
- Utfasing av tredjeparts-cookies.
- Sporing fra sosiale medier direkte i Google Analytics.
- Enklere å sette opp og hente ut gode rapporter.
- Og mye mer!
Alle de nye mulighetene og verktøyene i Google Analytics 4 er skreddersydd for å ta bedre avgjørelser og øke avkastningen på markedsføringskronene.
Få bedre oversikt du også!
Ta kontakt, så hjelper vi deg med å få oppgradert din Analytics.
Petter Dubland
Les mer:
[1] Meet Google Analytics 4: Google’s vision for the future of analytics (Search Engine Land – 14.10.2020)