Google Analytics har blitt det viktigste verktøyet både for bedrifter og markedsførere, og utgjør fundamentet i enhver markedsstrategi. Analytics 4 er Googles visjon for framtiden på nett, og kommer med en rekke store nyheter og fordeler.
Tråler du også de lokale butikkene og varehusene for å finne ut hva du skal ha, men ender opp med å handle til en billigere pris på nettet? Hvorfor ikke heller gi lokalbutikken sjansen til å matche tilbudet?
Å starte for seg selv kan høres skummelt ut for de fleste. En god utfordring, tenker jeg. Drivkraften er en indre motivasjon om å bruke mine erfaringer til å hjelpe andre å bli bedre i markedsføringen sin.
Ønsker dere å å nå ut til flere følgere på Facebook eller Instagram? I denne workshopen hjelper vi med hvordan du kan bruke tekst og bilder til å fortelle om både historie og hverdag. Vi går gjennom det du trenger - fra planlegging til publisering.
Enten du allerede har planlagt markedsføringen for det neste året, eller fortsatt lurer på hvilke tiltak du skal gjøre, så er det én ting som er sikkert: å være til stede i sosiale medier er viktigere enn noen gang før.
Hvorfor bør bedrifter ha blogg? Hva skal vi dele? Hvor ofte bør vi blogge? Hvor lange innlegg skal vi skrive? Vi tar for oss de vanligste spørsmålene om blogging!
Enten du allerede har en bedriftsblogg eller vurderer å starte, er det ganske sikkert at du har noe du ønsker å formidle. Å dele kunnskap, gi svar på spørsmål og få engasjerte lesere er målet.
Personas er semi-fiktive profiler som representerer kundene dine. De er basert på research og realistiske beskrivelser, og gjør at du slipper å basere markedsføringen på gjetting og synsing. Ved å lage personas kan det være mye lettere å forstå kundenes behov, erfaringer og kjøpsatferd.
Er du en av de som har vurdert å starte en blogg, men fortsatt synes oppgaven virker for stor og tidkrevende? Med en god dose kunnskap og en god plan kan blogg bli både effektivt og lønnsomt. I en tid hvor alt blir digitalisert, er det viktigere enn noen gang å være synlig på nett.
En rekke bedrifter har ikke noe forhold til hvilken type hosting eller webhotell de har. For mange er pris det eneste tellende kriteriet når de velger webhotell til nettsidene. Men det kan virkelig svare seg å sjekke hva du faktisk får og hva du forsaker når du velger billigste løsning.
Et massivt hacker-angrep har rammet millioner av nettsider den siste uka. Det kunne enkelt vært unngått med litt orden i sysakene! Les om hvorfor nettsider blir hacket, hvilke konsekvenser det kan få, og hvordan man enkelt kan beskytte seg mot det meste av trusler.