Fandango Interactive AS

Øgårdsbakken 3
4340 Bryne

hei@fandango.no
+47 419 25 343

Org.nr. 925 323 314

Web og optimalisering

Nettsider
Nettbutikk
SEO

Innhold og tekst

Sosiale medier
Nettsider og blogg
Annonser
Merkantilt
Presse/media
Foto og video

Design

Arenareklame (LED)
Grafisk design
Logo og profil

Fandango

Om oss
Våre ansatte
Fandango-bloggen
Kurs og foredrag
Referanser

Web og optimalisering
Nettsider
Nettbutikk
SEO
Digital markedsføring
Innhold og tekst

Sosiale medier
Nettsider og blogg
Annonser
Merkantilt
Presse/media
Foto og video

Design
Arenareklame (LED)
Grafisk design
Logo og profil
Om Fandango
Om oss
Våre ansatte
Fandango-bloggen
Kurs og foredrag
Referanser

Digital markedsføring i 2020

av | 6.januar 2020 | Business, Markedsføring, Sosiale medier

Nytt år, nye muligheter. Enten du allerede har planlagt markedsføringen for det neste året, eller fortsatt lurer på hvilke tiltak du skal gjøre, så er det én ting som er sikkert: å være til stede i sosiale medier er viktigere enn noen gang før.

Måten vi handler på endrer seg, og stadig flere bruker nettet til research før de kjøper tjenester og produkter. Det er mange bedrifter som kjemper om de samme kundene, og det forventes at du skiller deg ut blant konkurrentene dine. Bruk denne muligheten til å vise frem hva som er unikt med din bedrift: personene, historien, kunnskapen og produktet. Gjør det enkelt å velge deg!

Hvor passer innholdet ditt best?

Det blir flere og nye kanaler hvor du får mulighet til å skape tettere relasjoner med kunder. Ulikt innhold kan deles på ulike kanaler, og nå gjelder det å finne ut hvor ditt innhold passer best. For de fleste av oss er Facebook en kjent kanal, og hvis vi bruker mulighetene vi har her, får vi vist frem bedriftens sosiale profil samtidig som vi bygger relasjoner med leads og kunder.

2020 blir kundens år

Marketing Insider Group sier at 2020 vil bli “kundens år”. Det handler ikke lenger om å overtale kunden til å kjøpe dine tjenester og produkter, det handler om å gi god kundeservice og opplevelser som gjør at de kommer tilbake. Fokuserer du på å bygge en god bedriftskultur og gi gode kundeopplevelser, så vil altså en del av markedsføringen gå av seg selv.

Her er noen eksempler på hvordan du kan gi gode opplevelser i sosiale medier:

  • Gi kreative og muntre svar på kommentarer
  • Møte kundene enda raskere, f.eks. på chat og i meldinger
  • Dele innhold som løser utfordringer
  • Følge opp kunder i hele kjøpsprosessen
  • Dele saker som både engasjerer deg og leser

Vi vil jobbe enda mer med kundefokus i 2020. Hvordan kunden oppfatter ditt budskap og dine verdier. Vi vil være med å gjøre sosiale medier kjekkere. Tør du hive deg med og lage innhold som engasjerer, og som gir de gode kundeopplevelsene?

En digital strategi kan være enkelt å lage og kan være ditt beste verktøy for å holde fokus på innholdet du skal lage i løpet av året. Hvis du planlegger hva du skal skrive, slipper du å være kreativ hver eneste dag.

Er du usikker på om du har noe å dele, så fortvil ikke: vi planlegger flere kurs og workshops i tiden fremover.

Send oss en melding på Facebook og fortell gjerne om temaer du ønsker at vi skal ta opp!