Resultatbasert markedsføring med Google Ads
Umiddelbare resultater
Med Google annonser bestemmer du selv når og hvor nettsidene dine skal dukke opp i Google-søk. Så snart annonsen din er live, kan du umiddelbart merke effekt ettersom du har topplassering i søkeresultatene. Annonsene er forholdsvis enkle å konfigurere, men det kan være utfordrende å finpusse dem til riktig målgruppe med de beste søkeordene.
Med søkeordkampanjer betaler du kun for faktiske klikk. Dette betyr at hvert øre som brukes går til målrettet trafikk hvor brukeren allerede leter etter informasjon om en tjeneste eller et produkt. Her gjelder det å velge sine søkeord med omhu og sørge for at budsjettene ikke brukes opp uten resultater. Derfor gjør vi alltid et grundig forarbeid hvor vi starter med en søkeordsanalyse for å finne de mest profitable søkeordene, etterfulgt av en analyse av målgruppen og utforming av passende budsjett.
Målinger gjør det mulig å evaluere og optimalisere annonsene underveis. Vi kan sette opp dagsbudsjetter for å begrense bruken per dag, og maksbeløp på nøkkelordene for å være trygge på at du ikke betaler overpris for søketrafikken du får.
Hva betyr PPC?
PPC er et vanlig begrep innen annonsering på nett. Forkortelsen står for “Pay per click”, eller “betaling per klikk”.
PPC innebærer da at du som annonsør betaler en pris per klikk på annonsen. Prisen er basert på konkurransen knyttet til hvert søkeord, og endrer seg kontinuerlig.
Retargeting
Konverter selv om kunden forlater deg!
Retargeting er en svært effektiv- og enormt lønnsom markedsføringsform som handler om å nå ut til dem som allerede har vist interesse for produktene eller tjenestene du tilbyr. Med retargeting gjør du et nytt forsøk på å gjøre deg attraktiv for denne potensielle kunden og eksponerer kunden selv etter å ha forlatt nettsiden din. Vi gjør en ekstra innsats for å minne kunden på hvorfor de vurderte deg i utgangspunktet. Dermed får de en påminnelse om at du er der og sjansen øker for at de kommer tilbake en gang til.
Et eksempel på retargeting kan være at kunden besøker nettsiden din gjennom Google annonsen vi har satt opp. Kunden søkte etter tjenestene dine, men måtte haste seg i et viktig møte. Dette møtet tok mye av fokuset denne dagen og din potensielle kunde glemmer å kontakte deg. En dag eller to senere sender vi ut en Facebook annonse til kunden og minner han på å kontakte deg. Kunden kontakter deg via Facebook annonsen og du har et mulig lead.
En kombinasjon av ulike markedsføringsplattformer skaper unike muligheter for retargeting. Vi sørger for at alle plattformene dine snakker sammen og dermed kan vi huke tak i potensielle kunder på tvers av plattformene.
Betalt annonsering eller søkeoptimalisering?
For umiddelbar effekt, er det PPC-annonser som gjelder. På lenger sikt, er derimot SEO den beste investeringen. Best resultater får du ofte når du kombinerer begge deler. Her er en kjapp sammenligning av fordelene med de to tilnærmingene.
PPC: Betalt annonsering
Du kan se resultater nesten umiddelbart |
Annonsene dine kommer på toppen og foran alle organiske søketreff |
Krever mindre innsats enn SEO |
Du kan rette reklamen veldig presist mot målgruppen |
Stor tilgang på informasjon og innsikt |
SEO: Optimalisering
Hvert klikk er gratis |
Organiske søketreff er synlige 24/7 |
Kostnadseffektiv nøkkelordstrategi |
SEO er mest kostnadseffektivt i lengden |
Organiske søketreff har 10 ganger så mange treff som betalte annonser |
Vi hjelper deg med annonseringen
Vi i Fandango lager Google-annonser og kampanjer med et mål om å skape konverteringer og best mulig resultater for deg som annonsør. Vi overvåker, måler og justerer etter behov og hensikt, både på kortsiktige og langsiktige kampanjer.
En gjennomtenkt og godt utformet annonse eller kampanje vil redusere kostnadene per klikk, mens høy rank opprettholdes.
Kontakt Andreas for en uforpliktende prat!